Çalışan Deneyimi ile Şirketlerde Nasıl Gelişim Sağlanabilir?

Çalışan deneyimi ile şirketlerde nasıl gelişim sağlanabilir?

Son yıllarda yapılan bazı çalışmalara bakıldığında; dijitalleşmenin hızlanmasıyla otomasyon ve yapay zekanın her alanda kullanımının yaygınlaştığına dikkat çekilmektedir. Dünya genelinde, büyüyen bir işgücü açığı ve büyük işgücü geçişleri olacağı söylenmektedir. Bu durumda şirketlerde; bireysel, ekip ve şirket performansını güçlendiren kişiselleştirilmiş, özgün ve motive edici deneyimler yaratmak için çalışanlarla birlikte çalışmak önemli bir konudur. Hem kişiselleştirilmiş hem de esnekliği artıran dijital deneyimlerle desteklenen bir çalışan deneyimi modeli tasarlayan şirketler; ilham vermek ve elde tutmak için kalıcı bir fırsat yaratır. 

McKinsey tarafından yapılan bir çalışmada insan kaynakları liderleriyle, görevlerindeki belirsizliğin rolü hakkında konuşulmuştur. Buna göre liderler; önümüzdeki iki yıl içinde kuruluşlarının liderlik, kültür ve çalışan deneyiminde değişim sağlama yeteneğini güçlendirecek girişimlere öncelik vermek istediklerini belirtmişlerdir. 

Kaynak: https://www.mckinsey.com/capabilities/people-and-organizational-performance/our-insights/this-time-its-personal-shaping-the-new-possible-through-employee-experience

https://www.mckinsey.com/featured-insights/future-of-work/the-future-of-work-after-covid-19