Çalışan deneyimi nedir ? Konusunu incelediğimizde; kuruluşların odaklanmaları gereken üç ana hedefi olduğu karşımıza çıkmaktadır. Bunlar: Elde tutma, katılım ve yenilik. Azalan çalışan memnuniyetini artırmak ve nihayetinde bu üç hedefi etkilemek ve istenen davranışı teşvik etmek için, liderlik veya yönetim süreçlerini yeniden düzenlemek ve ödül ve takdir sistemlerini incelenmesi gerekmektedir.
Çalışan deneyimi tasarım odaklı düşünme ilkelerini, araçlarını ve süreçlerini hedef almaktadır. Bu ilkeleri; çalışanların çalışma ortamları ve işverenleriyle olan deneyimlerinin tasarımına uygular. Tasarım odaklı düşünme, işi sadece bir istihdam olarak değil, çalışanın kahraman olduğu bir yaşam yolculuğu olarak da ele almaktadır. Bu süreçte çalışan yolculuğunun birçok dönüm noktası ve etkileşimi vardır. Aynı zamanda çalışan deneyimlerinin kalitesi çalışan memnuniyeti, bağlılığı ve performansı üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Bu nedenle de çalışan ve organizasyon arasındaki temel ilişkinin dönüştürülmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Kaynak: Plaskoff, J. (2017), “Employee experience: the new human resource management approach”, Strategic HR Review, Vol. 16 No. 3, pp. 136-141.