Etkili Müşteri Segmentasyonu

Müşteri segmentasyonun başarılı olabilmesi için organizasyona dahil edilmesi gereken stratejileri inceledik. Buna göre; mevcut en iyi müşteri segmentinizi belirleyebilmenin, şirketinizi geliştirmede yardımcı olabileceği belirtilmektedir.

Etkili olmak için, açıkça tanımlanmış bir dizi hedef ve çıktı tarafından yönlendirilen ve şirketin tüm ilgili paydaşları tarafından desteklenen en güncel müşteri segmentasyon sürecinin yürütülmesi gerekmektedir. Örneğin farklı müşteri gruplarının tercihlerini, alışveriş tutumlarını ve fiyat duyarlılıklarını anlamak; pazarlama faaliyetleri açısından çok önemlidir. Bu durumda müşteri segmentasyonu, hedef pazardaki uygun müşteri gruplarını seçmek için kullanılmaktadır. Bu konuda organizasyonunuzda geliştirmeniz gereken stratejiler bulunmaktadır ve bunlardan bazılarını sizler için görselde derledik.

Kaynak: https://openviewpartners.com/blog/customer-segmentation/

Özmen, M. , Delice, Y. & Kızılkaya Aydoğan, E. (2018). Telekomünikasyon Sektöründe PSO ile Müşteri Bölümlemesi . Bilişim Teknolojileri Dergisi , 11 (2) , 163-173

Ayrıca İş Geliştirme Çözümlerimize de göz atabilirsiniz.