Hangi alanda ve neden segmentasyona ihtiyaç duyulduğu sorusu, segmentasyonun başlangıcını belirlemektedir.
Şirketler; değerlerini artırarak müşteri deneyimlerini iyileştirmek için birçok farklı analiz ve iş geliştirme yöntemi kullanırlar. Segmentasyon önemli bir geliştirme yöntemidir. Müşteri ilişkileri söz konusu olduğunda segmentasyon da standart olarak uygulanmaktadır;
İlk olarak sorun belirlenerek,
Çözüm önerileri sunulur.
Nasıl bir segmentasyonun sorunu çözeceği sağlanmaktadır.
Segmentler belirlenmektedir.
İşlem başlatılır ve sorun çözülür.
Bu adımlar takip edildiğinde başarılı bir segmentasyon süreci sağlanabilir.
Kaynak: Ustebay, S. (2020). Customer Segmentation Based on Self-Organizing Maps : A Case Study on Airline Passengers.13(2), 227–234.
https://www.mochatouch.com.tr/b2b-pazarlamada-segmentasyon/
Ayrıca İş Geliştirme Çözümlerimize de göz atabilirsiniz.