İş Birimi ve Verimlilik

İş birimi için verimlilik çalışmaları nasıl gerçekleştirilebilir sorusunu incelediğimizde; bir şirketin iş birimi, bağımsız bir birimdir. Bu nedenle kendi misyon ve hedeflerine sahiptir; planlamasının şirketin diğer birimlerinden bağımsız olarak yapıldığı söylenebilir. Şirketler; farklı rekabet avantajları geliştirmenin gerekli olduğu pazarlara girmek istediklerinde, bu birimi geliştirmiş olmaları verimlilik ve fayda sağlayacaktır.
İş birimleri ve fonksiyonel alanlar; bir şirketin kendi içinde organize olmasına yardımcı olmakta ve operasyonel durumu hakkında yöneticiye rapor hazırlamaktadır. Bir organizasyonun performansı değerlendirme ve ölçme şekli, bir işletmenin yöneticilerinin kararlarının ve eylemlerinin arkasındaki motivasyonu belirlemektedir. Operasyonları geliştirmek ve verimliliği arttırmak için önemlidir.

Kaynak: O’Clock, Priscilla, and Kevin Devine. “The Role Of Strategy And Culture In The Performance Evaluation Of International Strategic Business Units.” Management Accounting Quarterly, vol. 4, no. 2, winter 2003, p. 18.