
Kurumsal Check-up ve performans yönetimi konusu incelendiğinde; işletmelerin, kurumsal kapasitelerini geliştirmeleri, çevresel değişime duyarlılık gösterecek bir organizasyon yapısı oluşturmaları ve kurumsal performanslarını sürekli ölçebilmeleri gerekmektedir. Dört perspektifte incelenen ve bir strateji geliştirmeyi içeren performansın en önemli boyutları şu şekilde açıklanmaktadır:
Finansal perspektif, ana hedefi hissedar değerini en üst düzeye çıkarmaktır. Müşteri perspektifi, tüketiciler için yaratılan değer dikkate alınmaktadır. İç süreçler perspektifi, bir şirketteki temel süreçleri ve performanslarını analiz etmektedir. Öğrenme ve gelişim perspektifi, şirkette yapılan işi sürekli iyileştirmek amacıyla gereken bilgi, beceri ve sistemleri ifade etmektedir. Performans, verimlilik ve üretkenlik arasında istikrarsız bir denge olarak da görülmektedir.
KPI ise, bir sistemin performansını gözlemleyebilmek için düzenli zaman aralıklarında toplanan farklı türdeki bilgi öğeleri olarak tanımlanabilir. KPI’lar; kurumsal performansı iyileştirmek için izlenmesi ve analiz edilmesi gereken en temel unsurları bulmaya çalışan birçok araştırmacının ve yöneticinin dikkatini çekmektedir. Performans ölçümü; tüm işletme birimlerinin bütününü kapsayan bir uygulama olduğundan, uygun sonuçlar için doğru yöntemlerin kullanılması önemlidir.
Kaynak: A. Barbu, “The Key Indicators Used to Measure the Performance of the Service Companies: A Literature Review,” Ovidius Univ. Ann. Econ. Sci. Ser., vol. XIX, no. 1, pp. 355–364, 2019.
Ayrıca şirket check up ve kurumsal gelişim çözümlerimize de göz atabilirsiniz.