Kurumsal Check-up ve SWOT Analizi

SWOT Analizi, İşletme Check-up’ı için kurum içinde yapılan analizler kapsamında etkili bir yöntemdir. Stratejik iş planlamasının önemli bir yönüdür ve her zaman bir şirketin iş planının oluşturulmasıyla birlikte gerçekleştirilmelidir. Sürekli olarak iş planını güncellemek için yıllık bir SWOT incelemesi yapmak; iş planının firma ve çalışanların takip edebileceği canlı bir belge olarak kalmasını sağlamaktadır. Analiz yoluyla öğrenilen bilgiler, iş planının amaçlarını, hedeflerini ve stratejilerini oluşturur.

SWOT sürecinin en önemli avantajlarından biri; reaktif karar verme yerine proaktif düşünmeyi ve planlamayı teşvik etmesidir. Bireylerin sağlığını koruyabilmesi için yıllık doktor kontrolünden randevu alması ne kadar önem arz ediyorsa benzer şekilde; başarılı işletme sahipleri ve yöneticileri, optimum iş sağlığı sağlamak için yıllık olarak SWOT (Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler) analizinin planlanmasının da önemli olduğu belirtilmektedir. SWOT süreci; müşteriler tarafından en çok değer verilen firmanın güçlü yönlerine odaklanmaya ve bunlardan yararlanmaya teşvik etmektedir. Ayrıca pazarlama ve iletişimde işletmeye yardımcı olabilecek SWOT testlerinden geçtikten sonra firmanın temel yetkinlikleri daha iyi ifade edilebilmektedir.

Kaynak: Simoneaux, S., & Stroud, C. (2011). SWOT Analysis: The Annual Check-Up for a Business. Journal of Pension Benefits, 18(3), 75–78.