Müşteri Segmentasyonu Ne İşe Yarar?

Müşteri Segmentasyonu ne işe yarar?

Müşteri segmentasyonu, ortak özelliklere dayanan bir müşteri gruplama modelidir ve şirketlerin müşteri memnuniyeti ile doğrudan ilişkilidir. Müşteriyi daha iyi tanıyarak doğru müşteriye doğru yöntemlerle erişim sağlamaya yaramaktadır. Müşterilerin satın alma durumlarına göre segmentlere ayrılması gerekir.

Gittikçe daha karmaşık hale gelen rekabetçi iş ortamında, sistematik çalışma ve müşterileri belirli kategorilere göre kümelemek, müşteri sadakatini iyileştirir ve karlı müşteri portföyünü genişleterek uzun vadeli ilişkiler için iş seviyelerini yükseltir.

Kaynak: Ustebay, S. (2020). Customer Segmentation Based on Self-Organizing Maps : A Case Study on Airline Passengers.13(2), 227–234.

Ayrıca İş Geliştirme Çözümlerimize de göz atabilirsiniz.


İş Geliştirme Çözümleri