Müşteri segmentasyonu konusunu incelediğimizde, artık basit veya statik bir pazarlama tekniği olmadığı karşımıza çıkmaktadır. Şirketlerin işlerini nasıl başarılı bir şekilde yürüttüğü konusunun merkezinde yer almaktadır. Hedefe bağlı olarak, segmentasyon basit veya karmaşık, tek boyutlu veya çok yönlü olabilir.
Müşteri segmentasyonu ile başarılı olmak için, doğru ve etkili adımların uygulanması gerektiği belitilmektedir. Örneğin, faaliyetlerinizi görselde yer alan doğrultuda geliştirdiğinizde, başarılı bir müşteri segmentasyonunun etkilerini somut şekilde görebilirsiniz.
Kaynak: https://openviewpartners.com/blog/customer-segmentation/
Badgett, M., Stone, M. Multidimensional segmentation at work: Driving an operational model that integrates customer segmentation with customer management. J Target Meas Anal Mark 13, 103–121 (2005).
Ayrıca İş Geliştirme Çözümlerimize de göz atabilirsiniz.