Performans Ölçümü Nedir?

Performans ölçümü nedir ve aşamaları nelerdir? Sorularını incelediğimizde,
Yöneticilerin, ölçülen durum üzerinde kontrol uygulamalarını sağlayan bilgi akışlarını değerlendirmesinde önemli bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu süreçte stratejik planlama, göstergeler oluşturma, veri analiz sistemi oluşturma, performans ölçümlerini geliştirme, yönetim süreçleriyle entegre sistemler kurulması aşamaları takip edilmektedir. Asıl amaç sürekli öğrenme ve profesyonel büyümektir.

Performans ölçümünde, bütün sektörler için anahtar performans göstergeleri ön plana çıkmaktadır. Farklı sektörler için başka çerçevelerde ifade edilebilmektedir. Örneğin perakendecilikte, marka ve müşteri değeri, müşteriyi elde etme ve elde tutma, satın alma, çok kanallı alışveriş, ürün iade metrikleri olarak önemli alanlar belirlenmiştir. Aynı zamanda teknolojinin de gelişmesiyle geleneksel metriklerin daha detaylı incelenmesinin gerekli olduğu ve performans ölçümünde yeterli düzeyde ve güvenilirliği test edilebilen ölçütlerin kullanılması gerektiği belirtilmektedir.

Kaynak: İnel Mehmet Nuri; Perakendecilikte Performans Ölçümü Araştırması ve Simülasyon Tabanlı Metriklerin İstatistiksel Analizi, Beta Yayınları, İstanbul. 2019.
Demirkaya, H. (2000). Performans Ölçüm Rehberi. T.C. Sayıştay Araştırma/İnceleme/Çeviri Dizisi, 7.