Start up’larda Design Thinking
Tasarım odaklı düşünme ile gerçek sorunların tespit edilmesi ve en etkili çözüm için sorunlara farklı bakış açılarından yaklaşmak gerektiği belirtilmektedir. Bu durumda; çeşitli bakış açılarına ve eldeki konuyla ilgili çeşitli yorumlara sahip çok disiplinli ekiplerin işbirlikçi çabalarını desteklemek, yenilikçi çözümler üretmek mantıklıdır. Tasarım odaklı düşünme; tasarımcının nasıl düşündüğüne atıfta bulunur, iş dünyasında pek geleneksel olmayan bir akıl yürütme tarzından yararlanır ve mantıksal çıkarımda bulunur.
İş dünyasının geleneklerine karşı çıkmak Tasarım Düşüncesinin temelidir. Tasarımcıların sürekli olarak standartlara meydan okumaları, varsayımlarda bulunmaları ve bunları yenilik fırsatlarına dönüştürmeleri yoluyla gerçekleştirilmektedir. Tasarım odaklı düşünme ilkelerinin start-up’larda uygulanması da bu girişimleri bir adım öne çıkarmaktadır. Bazı süreçlerle de bu düşünce tarzını desteklemek mümkündür.
Empati kurarak müşterilerle düzenli olarak iletişim kurularak ve empati yeteneğinin geliştirilmesi gerekmektedir. Problemin tanımlanması: Sorunun gerçekten anlaşılmasıyla sorun tekrar gözden geçirilmeli ve yeniden tanımlanarak farklı açılardan bakılması gerekmektedir.
Tasarlama ve fikir üretme aşaması: Tüm ekip üyelerinin dahil edilmesiyle daha önceki aşamalarda tanımlanan problemlere çözümler üretmek önemlidir.
Prototiplendirme: Fikirleri hızlı bir şekilde test etmeye yaramaktadır. Bu şekilde, hızlıca problemin ne olduğu anlaşılabilir ve daha güçlü bir temel üzerine inşa edilebilir.
Test etme ve doğrulama aşaması: Tasarım odaklı düşünme yinelemeli bir süreç olduğundan; ilk süreçlerde düşünülen çözümün müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamadığı anlaşılabilir. Önceki adımlara tekrar dönülerek sorun çözülebilmektedir.
Bu süreçler start-up’larda uygulandığında; sürdürülebilir çözümler üretilebilir ve girişime değer katılabilmektedir.
Kaynak: Vianna, M., Vianna, Y., Adler, I. K., Lucena, B., & Russo, B. (2009). Design Thinking Business Innovation. In Zhongguo Zhen Jiu (Vol. 29, Issue 3).