Start-up Değerlemesi

Start-up’larda gelişim sürecindeki önemli noktaları incelediğimizde;
KPMG’nin, “Start-up Başarı Rehberi” raporunda, Start-up şirketleri; değişen küresel dinamikler ile bir ülkenin ekonomisinin büyümesi ve inovasyonun gelişmesinde önemli olduğu belirtilmektedir. Start-up şirketleri; merkezlerine koydukları inovatif ürün önerileri ile küçük ekiplere rağmen önemli başarıları bulunmaktadır. Değer önerilerinin temelinde de şirketlerin ve bireylerin problemlerini; yeni iş modelleri veya yıkıcı teknolojiler ile çözmek yer almaktadır. Geçmiş performansa bakarak gelecek tahmin edilebilir, nakit akımları ve benzer şirket çarpanlarından şirket değerleme modelleri oluşturulabilir. Start-up şirketlerde bu verilerin birçoğu mevcut değildir.
Start-up değerlemesindeki zorluklar;
Geçmiş performans göstergelerinin mevcut olmaması,
Finansman maliyeti belirsizliği
Müşteri kazanımlarının ve gelir yaratma modellerinin yeni olması
Fiyatlama ve kritik metriklerinin netlik kazanmamış olması
Ürün/hizmet/servis maliyetlerinin yeni şekillenmesi
Büyüme hızının katlanarak tahmin edilmesi
Finansal trend analizi yapılamaması
Yüksek risk faktörlerinin bulunması olarak sıralanabilir.

Kaynak: https://home.kpmg/tr/tr/home/gorusler/2022/05/startup-success-guide.html