İşletmelerde Dijital Dönüşüm
Modus Create’in, “2022 State of Digital Transformation” raporunda, dijital dönüşümün; durum normalleştikçe etkisinin azalacağı, Covid kaynaklı bir “tepki” olmadığı, daha derin etkileri olan bir makro eğilim olduğu açıklanmıştır. Google Trends’e göre; dijital dönüşüme olan ilgi pandemiden önce zaten arttığı ve hala tüm zamanların en yüksek seviyesinde olduğu belirtilmektedir. Yapılan anketler; Amerikan kuruluşlarının %69’unun dijital girişimleri kuruluşları için kritik olarak gördüğünü ve %62’sinin 2022’de dijital bir girişimde bulunmayı planladığını ortaya koymuştur. Dijital girişimleri uygulamak zor olabilmektedir. Hem McKinsey hem de BCG’ye göre; dijital dönüşümlerin sadece %30’u başarılı olmuştur. Bu tür başarı ihtimalleri, yöneticiler için olumsuz dursa da yapılan araştırmalar tam tersini göstermektedir.
Kaynak: https://moduscreate.com/insights/2022-digital-transformation-report/