İşletmelerde Dijital dönüşüm konusu Valtech raporunda incelendiğinde,
McKinsey tarafından CIO’lar üzerinde yakın zamanda yapılan bir küresel ankete göre; şirketlerin sadece %8’i iş modellerini değiştirmek için dijital bir dönüşüm kullandığı belirtilmiştir. İş dünyasındaki değişim giderek hızlanmaktadır. İşletmelerin; doğrudan tüketiciye yönelik stratejiler gibi yaklaşımları benimsemesi gerekmektedir. Bunların ortak noktası; müşteri ve veri önceliğine yapılan vurgu ve organizasyonel yapıları genelinde temel değişime kök salmış bir açıklıktır. Özel sektörün önümüzdeki birkaç yıl içinde dijital dönüşüme trilyonlarca sterlin harcayacağı düşünüldüğünde; ilk seferde doğru adımların atılması pek çok yönetici için önemli bir durumdur. Dijital dönüşümün ancak; sürekli bir değişim alanında var olduğu temel bir kabulle tasarlanırsa başarılı olabileceği anlamına gelmektedir. Doğru adımlarla, otomasyonu artırarak veya kritik kararları almak için daha yüksek düzeyde veri ve iç görü ekleyerek olumlu yönde birçok fayda sağlamaktadır. Bir şirket dijital dönüşümde hangi olgunluk aşamasında olursa olsun önemli olan şeyin; sürekli değişimi kabul eden ve buna nasıl ve ne zaman yanıt vereceğini bilen bir zihniyete odaklanmak olduğu söylenmektedir.