İş geliştirme ve segmentasyon nedir?
Uzun vadeli değer yaratma; iş geliştiricinin bir işlevinin oluşturulup oluşturulmamasından bağımsız olarak, diğer iş türleri için de aynı derecede alakalı olabilir. Örneğin; düşük teknolojili şirketler veya küçük ölçekli şirketler bile, ticari faaliyetlerini sürekli geliştirerek zorlu bir rekabet ortamında hayatta kalmalıdır. Ancak; bu şirketlerin hangi iş geliştirme faaliyetlerini yürüttüğü ve bu süreçte hangi zorluklarla karşılaştıkları önemli bir konudur. Mikro firmalar da dahil olmak üzere küçük işletmeler; dünya çapında birçok ekonominin bel kemiğidir ve büyümeleri, iş yaratma ve ekonomik refah için büyük önem taşımaktadır.
Müşteri segmentasyonu; kısaca sınırlı kaynakları en verimli şekilde kullanmayı sağlamaktadır. Segmentasyonun temel amacı; müşterileri daha iyi anlamak ve bu anlayışı kârlılığı artırmak için veya kuruluşun türüne uygun olan diğer herhangi bir paydaş değeri ölçümü için kullanmaktır. Örneğin hizmetlerin benimsenmesinin sağlanması gibi. Etkili segmentasyon; müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamayı kolaylaştırarak; özellikle doğru değere sahip müşteriler, müşteri başına daha yüksek gelir ve daha iyi müşteri elde tutma gibi artan değerli müşteri sayılarını hedeflemeyi geliştirerek şirketlerin gelirlerini artırmalarına yardımcı olmaktadır.
Kaynak: Achtenhagen, L., Ekberg, S., & Melander, A. (2017). Fostering growth through business development: Core activities and challenges for micro-firm entrepreneurs. Journal of Management & Organization, 23(2), 167-185.
Badgett, M., Stone, M. Multidimensional segmentation at work: Driving an operational model that integrates customer segmentation with customer management. J Target Meas Anal Mark 13, 103–121 (2005).
Ayrıca İş Geliştirme Çözümlerimize de göz atabilirsiniz.